Dit is een eenvoudige gids hoe je het Presto kassa systeem eenvoudig opgezet krijgt voor je vereniging. In dit artikel leer je een account aanmaken, de eerste menu-lijsten van je evenement opzetten, een evenement activeren en de kassa starten.
Je kan eenvoudig een account registreren op Presto. Presto is een kassa systeem gemaakt voor verenigingen/scholen/orgnizaties/… die enkele malen per jaar een kassa nodig hebben op hun evenementen. Bij de registratie van je account ga je de naam en stad van je organisatie moeten opgeven.
Verder zijn er geen verdere gegevens vereist om het account aan te maken.
Via de menu-optie “Events” kan je een nieuw evenement aanmaken. Om een evenement aan te maken, zijn er 3 stappen die je moet nemen:
Bij het aanmaken van een nieuw evenement moet je de naam van je evenement ingeven en krijg je de optie of je het evenement online op de Presto website wenst te promoten of niet. Indien je hier ja kiest, krijg je nog extra stappen die je kan invullen om de correcte publieke informatie aan je evenement toe te voegen.
TIP: Je kan voor intern beheer steeds het jaartal aan je evenement toevoegen.
Eens je evenement werd aangemaakt,
3. Je kassa testen
Indien je nog geen evenementen had aangemaakt en dit je eerste evenement is, krijg je ook een knop te zien op je dashboard om je eerste evenement aan te maken.